ائتلافی که به نفع کاراته نیست

خيلي‌ها هم براي تصاحب سکان هدايت تيم ملي به جنب‌و جوش افتاده اند. اما در ميان همه مدعيان امروز شاهد شکل‌گيري سه گروه اصلي در کاراته هستيم. ابتدا دو مدعي چند سال اخير که بعد از جدايي از تيم ملي به منتقدين شماره يک اين رشته مبدل شده‌اند. مهران بهنام‌فر و عليرضاکتيرايي. هرچند اين دو در زمان همراهي تيم ملي توانستند به توفيقات قابل توجهي دست پيدا کنند اما به‌هر صورت نبايد فراموش کرد که بزرگاني همچون ناظريان هم در کنار‌ آنها حضور داشتند. دسته دوم را مي‌توان غلامرضا دباغيان و همکارانش بدانيم. البته اين افراد بصورت غيرعلني به دنبال حضور در تيم‌ملي هستند و هيچ‌گاه بصورت مستقيم در اين مورد اقدامي نکرده و احتمالا نخواهند کرد. به طورمثال مهدي عموزاده که اولين دارنده مدال طلاي تاريخ کاراته ايران است در گفت وگوهاي اخيرش بصورت تمام قد از استادش دفاع کرده و به نوعي دباغيان را اصلح ترين فرد براي تصدي سرمربيگري تيم دانسته‌است. اين در حالي‌است که دباغيان در هفته پاياني با وجود اينکه به همراه آذرخودرو ميزبان سوپرليگ بود در مقابل دانشگاه‌آزاد دست تسليم بلند کرد و قهرماني نيم فصل را به‌راحتي از دست داد. البته نمي‌خواهيم شايستگي‌هاي اين مربي را زير سئوال ببريم اما حقيقت اين است که استاد قمي کاراته ايران در هشت سال اخير به جز مسابقات قهرماني آسيا در ازبکستان در هيچ مسابقه جهاني و آسيايي‌ ديگري حضور نداشته است.
در اين ميان نبايد از گروه سوم نيز غافل شد. گروهي که در کنار مسعود رهنما در يکسال گذشته افتخارات بزرگي را براي کاراته ايران بدست آوردند. حسين روحاني و شهرام هروي. روحاني‌اي که در کارنامه ورزشي‌اش چهار مدال طلا،نقره و برنز مسابقات جهاني را دارد. شهرام هروي که نه تنها مربي خوبي است و مسعود رهنما بارها از او تعريف کرده بلکه به اعتقاد بسياري نقش روانشناس را هم به خوبي در تيم ملي ايفا کرده و شرايط روحي ملي‌پوشان را براي حضور در مسابقات حفظ کرده‌ است. بايد توجه داشت که در هيچ جاي دنيا به ترکيب برنده دست نمي‌زنند اما در اين ميان نبايد تقويت کادر‌فني را نيز ناديده گرفت. شايد حضور مدير‌فني توانمند در اين ميان نقش بسزايي را ايفا کند. مسئله‌اي هم که نبايد فراموش شود همدلي و همکاري است زيرا در غير اين صورت يکي از بهترين تيم‌هاي تاريخ کاراته ايران در سال آينده نمي‌تواند از ميدان‌هاي بزرگي همچون بازي هاي آسيايي و رقابت‌هاي جهاني سربلند بيرون بيايد.


نظرات شما عزیزان:

کامیار شریفی پور
ساعت22:20---23 اسفند 1392
با سلام خدمت شما ارزوی موفقیت برای شما و جامعه شیتوریو و کاراته را دارم با سپاس فراوان
پاسخ:با تشکر از شما بابت بازدید از سایت و دادن نظر . در صورت داشتن سوال میتوانید با مراجعه به سمت راست منو و انتخاب گزینه پرسش در مورد داوری ، جواب سوالات خود را دریافت نمایید .


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : برچسب:تحلیل کاراته , کاراته , , | | نویسنده : محسن باقری |